Palram Skylight 4x6

Mivel a teraszt is lebontjuk, ezért a terasz alatti helyiségben tárolt pár szerszámnak és egyéb dolognak kellett valami tárolóféle, amelybe eltehetjük őket. Nézegettem a kerti tárolókat, de semmiképpen nem szerettem volna drága és nagy megoldást, hiszen terveink szerint és ha minden jól sikerül, akkor csak átmeneti tárolásra lenne szükség. Ha kész lesz a ház, akkor a kerti tárolóra nem lesz tovább szükség. Emiatt a legolcsóbb és legkisebb tárolókat kerestem. Alapvetően kétfélét találtam, fémből illetve műanyagból készülteket. A fémlemezeseket egy kicsit olcsóbban számítják, azonban ahogy elolvastam a megjegyzéseket az ár összehasonlító oldalakon, úgy döntöttem inkább műanyag házat szerzek be. 

Szerencsémre egy adminisztrációs illetve weboldal hiba miatt, egész jó áron jutottam hozzá a címben említett kis tárolóhoz. Volt ugyan még kisebb, de ez a nagyjából két négyzetméteres alapterület szükséges, ha mindent el akarunk tenni. 

Először olyan bemutatóféle, összeszerelős bejegyzést szerettem volna készíteni, de aztán hagytam a francba, nem az én világom ez a mi van a dobozban bohóckodás . Úgyhogy inkább csak egy egyszerű összefoglaló lett belőle. Az unboxing is elég minimalistára sikerült

20221022_130621.jpg

Unboxing. Szóval ez volt a dobozban :)

Az útmutató is azt ajánlja, hogy sima alapot keressünk a rendszerhez. Sajna eléggé összekuszáltam magam, nem voltam elég határozott, hova is tegyem. Először a földön akartam neki helyet találni, el is kezdtem kialakítani, de aztán rájöttem, ez sehogy sem lesz jó. Betonozásról szó sem lehetett  Maradt az emésztő, amely elég vastag betonnal van fedve és így úgy határoztam oda fogom telepítem a dolgot. Azzal is elment jó sok idő, hogy tisztára varázsoljam a terepet. Egy óra volt, mikor nekikezdtem az összeszerelésnek.

Elég nagy dobozban vettem a csomagot, be se fért a kocsiba, csak a tetőre, azt hittem csak azért mert egymás mellé vannak téve az elemek, de aztán kiderült, hogy az alaplap mérete adta a doboz méretét is. Szóval egy kicsit nehézkesen ment a szállítás, de végül sikerült. Az útmutató szerint két ember szükséges az összeszereléshez, ami a tapasztalatom alapján valóban helytálló, de egyedül is össze lehet építeni, csak egyes fázisok kissé nehézkesek. A második ember inkább csak arra kell, hogy pár esetben tartsa a paneleket, a súly nem okoz gondot. Néhány lépést kell máshogy csinálni, mint ahogy az útmutatóban le van írva. Az összeszerelési segédlet különben teljesen jól használható, tulajdonképpen nyelvfüggetlen, csak az ábrákat kell tudni értelmezni. Néhány ábránál van pár mondatos angol megjegyzés.

20221022_130953.jpg

Elég rugalmasak és vékonyak a műanyag lemezek

Amikor a műanyag mellett döntöttem, nem tudom miért de azt hittem, ez biztos vastagabb lemezből készült. Hát nem. Akár teljesen ívbe is lehet hajlítani a paneleket. Az alumínium merevítéseknek köszönhető, hogy a lemezek megállnak a helyükön. Az fém keret nagyon korrekt, minden elemre - még a műanyagokra is - rá van vésve, vagy ragasztva a száma, így az útmutató alapján könnyen megkereshető az adott alkatrész. 

20221022_131824.jpg

Az alkatrészekre jól láthatóan rá van ragasztva, vagy bele van gravírozva a számuk

Az összeszerelés a szokásos menetben történik, vagy inkább úgy mondanám a lehető leglogikusabban halad előre:  először a hátoldal, majd az oldalfalak, az ajtó melletti kis panelek, ezután a tető váza, a tető panelek, végül az ajtó.

20221022_134517.jpg

Az oldalfalak belefűzve a merevítő profilokba

Szinte mindenhol pontosak a furatok, bár akadt pár eset, amikor elég nehezen tudtam rendesen összeilleszteni az elemeket. A falak összeillesztése elég egyszerűen ment, az alumínium profilokba készített sínek tökéletesen passzoltak a műanyag lemezekben lévő hornyokba. A falak építésénél valóban el kelt volna egy segítő kéz. El is tértem az útmutatótól és csak akkor csavaroztam le a paneleket az alaplaphoz, mikor már álltak az oldalfalak, mert így nem, dőltek el. A falak alumínium profiljaiban lévő sínekbe kellett illeszteni a négylapfejű csavarokat, majd belülről megfogatni őket egy anyával és ezután csavarozni az alaphoz. Érdekes ötlet volt, még nem találkoztam ilyennel korábban. 

20221022_154535.jpg

A négylapfejű csavar...

20221022_154553.jpg

és a profilon található sín, amelybe beleillik

Az ajtó melletti vékony panelekkel gyűlt meg a bajom, Valamiért nem akartak megfelelően passzolni a helyükre, ugyanis itt a műanyagban nem voltak hornyok és sínek sem a fémben, így simán szét tudtak csúszni. Mondjuk nem is értem itt miért nem voltak hornyok, semmi nem indokolta a hiányukat. Szóval itt szintén jól jött volna a segítség, 

20221022_135934.jpg

A falak a helyükön, de azért itt még cseklik-csaklik az egész. Különben az elemek egyszer sem törtek, vagy sérültek meg, mikor véletlenül kihajoltak, vagy eldőltek a helyükről. Pedig akadt egy-két ilyen alkalom

Ezután belül lecsavaroztam mindent, majd a falak felső élére kerültek a további fém profilok. A felső sarkokat műanyag elemekkel kellett összehúzni. A profilok előkészített furatokkal érkeztek, amelybe a csavarok vágták a menetet. minden csavarból adtak plusz darabot is. Ezután került fel a tető és itt volt egy jó nagy adag szívás, mivel az alsó kereszt merevítők egyszerűen nem akartak a helyükre csusszanni. A már korábban meghúzott csavarokat kellett ismét kilazítanom, mire végre sikerült összeerőszakolnom az elemeket. De elment vele több, mint egy óra. Sajnos belül egy csavart ki is kellett szednem, hogy sikerüljön. Simán lehet, hogy valahol valami félrecsúszott az összeszerelés közben, de ugyanakkor annak is nagy az esélye, hogy tényleg nem minden passzol mindenhol tökéletesen.

A tető tényleg egyedi, nem átlátszó és mégis átereszti a fényt. A tárolón nincs ablak, azonban ez a fényáteresztő tetőlemez biztosítja az elegendő fényt belül.Az alaplapot le lehet rögzíteni a szilárd talajhoz (föld nem jó, de beton, esetleg fa már tökéletes), megvannak hozzá a furatok, de csavar nincs hozzá. Én most nem tököltem ezzel és valószínűleg nem is fogok. Lesz benne elég súly ahhoz, hogy eszébe ne jusson feldőlni. Az ajtó összerakása már könnyebben ment; a zsanérok, ajtózáró rigli jó minőségű. Persze csodálkoztam volna, ha tökéletesen passzol az ajtó a helyére. nem is stimmelt. Kell egy kis rásegítés, hogy a helyére pattanjon. 

 

20221022_162803.jpg

Itt kezdődött a szívás; a tető alsó élére sehogy sem sikerült rögzíteni a keresztmerevítő profilt

Az összeszereléssel eléggé elment az idő, egy teljes délután kellett hozzá, ha nincs bénázás néhány helyen, akkor pár óra alatt össze lehet tákolni. Már teljesen besötétedett mire végeztem, úgyhogy a kész házról nincs is kép.

Összességében jó a tároló, ár-érték arányban is. Legalábbis arra, amire nekünk kell. Én nem vagyok ilyen kerti kisház híve, szóval nem vettem volna meg, ha nincs rá szükség. Ha már vennék valamilyent, akkor biztos merev falúban gondolkodnék, de azoknak az ára igen borsos. Az alkatrészek minőségiek, könnyű velük dolgozni, a furatok úgy 95 %-ban stimmelnek, a szerkezet könnyű és viszonylag könnyen összeállítható. A termékleírásban szereplő időtállóság, könnyen tisztíthatóság szerintem simán megfelel a valóságnak.  Azonban a képek ellenére - amelyek azt sugallják, hogy ez egy merev épület - nem egy totál szikla építmény. Simán mozgatható jobbra-balra, zörögnek a lemezek is, de persze nem dől össze. Talán elkelt volna pár átlós merevítő alumínium profil is. És ahogy elnéztem és összefogdostam akár egy nagyobb késsel nem lehet túl bonyolult lyukat vágni rajta. 

Amúgy beszéltem magamban és hozzám miközben szereltem. Gáz.