Az alapárkok lassan körvonalazódnak

Korábban azt írtam, lassan kialakul az új alapnak szükséges árok. Nos, elhamarkodott kijelentés volt, mivel még is most is azzal foglalkozom, hogy a régi alapot szedem ki. Jóval több és nehezebb munkára volt szükség, mint számítottam. Ez valószínűleg az optimista hozzáállás és tapasztalathiány következménye miatt történt. Az ember el se hinné mennyi rohadt sok követ el tud nyelni egy ilyen alap. Amelyek a föld felszíne felett voltak beillesztve a falakba azok még hagyján, de amelyek a talajszint alatt helyezkedtek el, azokkal igencsak meggyűlt a bajom. Beleragadva az agyagba, jól beágyazódva feküdtek a talajban, igencsak melósnak bizonyult kibányászni őket, ráadásul némelyik 40-50 kilót is nyomott. Kíváncsi lettem volna vajon ezt mennyiért bontják le? Biztos minden extra feláras lett volna, a nehezen megközelíthetőség, az extra köves talaj, a madárcsicsergés... 

Könnyedén azt mondtam, szintén korábban, hogyha beomlik majd lapátolok. Óriási nagy hiba volt, hogy lusta voltam! Már akkor, amikor kiástam az árkokat, be kellett volna védeni őket, mert elég sok pluszmunkától megóvtam volna magamat. Nem csak beomlott, hanem összekeveredett a talaj a sittel. Szóval elég nagy botorságnak számít a részemről, hogy nem védtem be már az elején az árkokat.

Most végre megcsináltam és bedeszkáztam a feltöltést, hogy a kiásott árkokba nem ömölhessen vissza föld. Mondjuk most se csináltam a legjobban, mert az lett volna az optimális ha figyelek az 50 centis szélességre. Mivel nem 30 hanem 50 centi széles lesz az új alap is, úgyhogy ugyanolyan széles árok kell, mint volt. Szóval az 50 centire nem nagyon figyeltem, úgyhogy majd ezt is pontosítani kell, de mivel még a szintezés hátra van, akkor majd módosítom a deszkák helyét. Bár nem kellett volna összeszögelni őket :D Szerencsére a bontásból eltett deszkákat fel tudtam használni. Egy kicsit rendezettebbé tettem az építési területet, sajnos a sittnek egyre kevesebb a hely, de nagyon remélem még el fog férni minden, a kitermelt földet is megpróbáltam nem szanaszét dobálni.

20230401_095017.jpg

A keleti oldal

20230401_095008.jpg

A délkeleti sarok

20230412_095425.jpg

Az északi oldal

20230319_105341.jpg

A középső árok

Most ismét jó alkalom kínálkozott arra, hogy felvigyek egy vésőt, hogy a bontást tovább csinálhassam. A terasz alatti fal máshogy volt összerakva, mint a ház alatti; itt a lábazat keskenyebb volt, azonban a köveket cementtel illesztették egymáshoz, így nem lehetett simán szétkapni őket. A föld feletti részt még széttudtam ütni ugyan a nagy kalapáccsal, de a föld alatti részhez már bontókalapács kellett. Ez egy harmadik gép, ezzel lehet vízszintesen is dolgozni, nem annyira nehéz és a bérlése is olcsóbb.

20230412_100537.jpg

Hikoki

Mindig elbizonytalanodom, valóban le kellett bontani a házat? Nem lehetett volna megmenteni? Nem kellene ezen gondolkozni, hiszen már mindegy, de azért mégis. Most tavasszal ismét vizes az egész déli árok, ezt nem tudom ki lehetett volna kerülni utólagos drén lefektetésével, vagy sem.

20230412_095401.jpg

A déli árok tele vízzel, valószínűleg nem csak közvetlen esővíz