Keresztzsalu

Az árok kizsaluzása után meg kellett csinálni a betonlépcsőknek is a "gátat". Ezek akadályozzák meg, hogy a beton szétterüljön, ennek a célja, hogy formában tartsa az anyagot és az elvárt lépcsős alakot adja ki végül. Az alapban összesen 10 szintlépés van, mindegyikhez kellett csinálni egy ilyen keresztben fekvő akadályt. Nem is a formára alakítás okozta a nehézséget, hiszen csak le kellett vágni pár 50 cm-es deszkát, majd szépen két keresztben fekvő tartóra rászögelni. Nehezebbnek bizonyult a kész, deszkákból álló táblák beillesztése a megfelelő helyre, hiszen nézni kellett a függőlegest, a derékszöget, a vízszintest is és arra is ügyelni kellett, hogy a megfelelő magasságban legyen, de ebben nagy segítség volt a múltkor, a zsalu oldalára felfestett betonszint. Különben a szintlépések 45 cm-esek a terven, így az 50-es magas táblák megfelelőek.

Az árok sajátosságai miatt a keresztzsalukat vagy olyan helyre kellett tenni, ahol mindkét oldalt zsaluanyag helyezkedett el, de akadt olyan rész, ahol csak az egyik oldalt volt faanyag a másik oldalon föld, illetve a keleti árok szakaszban előfordult olyan rész, ahol az egyik oldalt szintén zsalu állt, de a másik oldalon viszont beton határolta az árkot. A fával érintkező helyeken a tartókat hozzászögeltem a zsaluhoz. A földdel érintkező oldalon átfúrtam a tartót és olyan 40 cm-es, 8-as betonvas tüskéket ütöttem be a földbe, majd 30 cm mélyre. Ahol beton mellé került a kereszt zsalu ott viszont a betont fúrtam meg és szintén 8-as betonvassal rögzítettem, igaz itt csak 10 cm mélyen.

Emellett a zsalu oldalán még egy kereszt merevítőt is beszögeltem. A földdel szomszédos oldalon pedig egy faékkel és egy hosszabb léccel is kitámasztottam a keresztben fekvő táblákat. Az egyik esetben viszont nem tudtam ezeket a pótlólagos kitámasztókat betenni, így ott kénytelen voltam a szemközti agyagos földhöz feszíteni a táblát.

Majd az FMV megmondja elég lesz így rögzíteni ezeket a keresztzsalu táblákat, vagy erősebben kell. Ezután végre már jöhet a vasszerelés! :)

20240824_153540_copy_1024x1365.jpg

A deszka keresztzsalu tábla egyik oldalon fa merevítővel, a másik oldalon pedig betonvas szárakkal rögzítve és tetőléc darabbal kitámasztva és kiékelve

20240824_153600_copy_1024x1365.jpg

Ahol betonba rögzítettem ott nem támasztottam ki

20240824_153606_copy_1024x1365.jpg

Sajnos a keleti oldalon a külső beton sáv alatti földes rész több helyen kimosódott így néhol hosszabb deszkákra volt szükség.

20240824_165927_copy_1024x1365.jpg

Itt nem tudtam a szokásos módon kitámasztani a táblát, ezért került bele ez a merevítő amely a táblával  szemközti földfalnak támaszkodik