Kraft

Alakulgat a dolog, de egyre kevesebb munkát tudok elvégezni puszta kézzel. Tovább bontogattam a lábazatot, előröl is lekerült a kőfal, de a betonsáv mellé ragadt kövek bontása továbbra is nehéz gondot okoz. A két rövidebb, közbülső fal alapjának bontása is akadozik, mert nem vagyok biztos abban, hogy is kellene csinálni. Egyelőre megmaradt a lábazatok közötti feltöltés, nem lett elhordva. Szerencsére mindkettőt egy cementes réteg fedi, így nem kell nagyon attól tartani, hogy az eső lemossa az egészet. Ha pedig mégis bekövetkezne ez a sajnálatos eset, akkor lapátolok egy kicsit.

20220514_161043.jpg

Előröl is ki vannak már bontva a kövek. Itt is jól látszódott a vízszivárgás, mert a vályogos talaj rendesen felszívta a nedvességet a ház bal alsó sarka felől.

Szóval egy kicsit elbizony- és eltanácstalanodtam, hogyan tovább? Lehet mégsem lehet ezt a bontást komolyabb gépek és összegek nélkül megcsinálni? Sajnos ez a lábazat körüli betonsáv eléggé megnehezíti az egészet. Tettem-vettem de nem nagyon haladtam. Az északi, lejtő felőli sávrész elbontása a szükségszerű, mivel ott dréncső lenne lefektetve a további vizesedés, vízmozgás megakadályozásának céljából és így mindenképpen el kell takarítani az útból ezt a részt. A többit valószínűleg nem kell bántani. De elég lesz ez az egy is!

Aztán most úgy döntöttem kell egy kis erő, egy kis segítség, egy kis kraft, amivel talán könnyebb lesz a munka. A bergep.hu-n találtam robbanómotoros bontókalapácsot. Kezelése egyszerű, mint a lángos evés. Csak ez az egyfajta jöhetett szóba, mivel áram nincs, a légkalapács pedig nagyon macerás, mert kompresszor is kell hozzá. Még életemben nem béreltem semmilyen gépet, úgyhogy egy kicsit paráztam minden rendben menjen. De érdekes módon minden rendben ment. Tök egyszerűen megkaptam az eszközt - 25 kg - hozzá két bontótüskét, benzineskannát mindezt kulturált környezetben vevőtisztelő alkalmazottaktól és miután kifizettem a letétet már hozhattam is el. Egy nap 24 óra, tehát nem naptári nap. A bérlésnek persze volt költsége is, de hát semmi sincs ingyen.

20220607_105613.jpgWacker BH55. Az Erő velem van.

Egy  kicsit naív voltam, mert azt hittem gyorsan fogok tudni haladni, de azért ez egy gyilkos eszköz. Eléggé nehéz, ráadásul a beton sem volt  kedves játszópajtás, főleg a saroknál. Nagyjából 20 centit tudtam levésni egy nap alatt a szükséges 60-ból. Mindemellett kiderült, hogy a beton vasalva van, ugyanolyan módon mint a koszorúkban szokott lenni, 4 vastagabb hosszirányú vas, keresztbe vékonyabb vasból készült konzolokkal. Ez annyiban nehezíti a helyzetet, hogy kerülgetni kell a vasat, mert azt nem viszi a bontókalapács. A kullancs köveket is sikerült levésnem (lásd előző poszt) és a volt fürdőszobában a volt kád mögött rakott eszméletlen keményen összecementezett maradék téglarakást is sikerült pillanatok alatt szétkapni. De még kell vagy 4-5 alkalom, hogy minden el legyen bontva, ami kell. Vagy még több 😀

img_20220607_175937_copy_1488x1984.jpg

Eddig jutottam. Jól látszik a betonba rakott vasalás

Mindenesetre az még továbbra is kérdés, hogy bontsam el a két keresztirányú fal alatti részt? Lehet mégiscsak le kell lapátolnom onnan a betömörített talajt, mert nem fogok beférni a kiásott mély árokba.